تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

دژپسند: بخش خصوصی نباید پشت در اتاق وزیر اقتصاد منتظر بماند 

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بخش خصوصی باید آنقدر قدرت پیدا کند که پشت در اتاق وزیر منتظر نماند و اهمیت جایگاه این بخش تعارف بردار نیست.

کد خبر: ۱۳۶۹۱
۱۹:۲۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - «فرهاد دژپسند» امروز (شنبه) در آیین معارفه خود از تشکیل هسته های اندیشه ورزی در این وزارتخانه به عنوان اولویت اصلی خبر داد.

دژپسند توضیح داد: باید همراه با دولت، مجلس، دانشگاه ها و بخش خصوصی- در یک تعامل چهارجانبه- ظرفیت کنونی وزارتخانه در تدوین سیاست های اجرایی، عبور از بحران و دستیابی به ثبات تکمیل شود.

وی افزود: با سازمان دهی این هسته ها، چشمه های جوشان اندیشه و سیاست گذاری به سمت بسته هایی هدایت می شود که دولت و شورای اقتصاد باید درباره آنها تصمیم گیری کند.

انتقاد از بنگاهداری بانک ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: دلیلی ندارد بانک های ما که با مشکلات عدیده روبرویند، وظیفه بنگاهداری را به دوش بکشند.

دژپسند ادامه داد: بانک ها بویژه بانک های دولتی باید مطابق با فلسفه وجودی خود، تسهیل کننده اعطای وام ها باشند.

ناکامی هجمه های اقتصادی آمریکا

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد عزم این وزارتخانه برای عبور از شرایط کنونی جدی است و باید به داشته های وزارت اقتصاد ببالیم.

وی افزود: آمریکا هرگز نتوانست برنامه های خود را علیه نظام بر کرسی بنشاند و با وجود تحمیل جنگ اقتصادی، نظام به حیات خود ادامه داده است.

 چهارم شهریورماه پس از ناکامی «مسعود کرباسیان» وزیر پیشین اموراقتصادی و دارایی در جلسه استیضاح مجلس شورای اسلامی، «سیدرحمت الله اکرمی» که پیش از این خزانه دار کل کشور بود به سرپرستی این وزارتخانه منصوب شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پنجم آبان ماه با 200 رای موافق، 50 رای مخالف و 15 رای ممتنع، صلاحیت دژپسند برای تصدی پست وزارت اقتصاد و امور دارایی را تایید کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی